torsdag 22. desember 2011

Selvsagt er etiketten viktig!

Ja, jeg innrømmer det. Jeg kan finne på å kjøpe vin eller øl eller andre saker bare fordi jeg liker etiketten. Anders gjør det også. Noen ganger. Selvom han ikke innrømmer det, men jeg vet at han gjør det. Hvorfor skulle han ellers velge en øl som heter "Pure blond"? Jeg bare spør...

Det ligger mye fin og høy kultur i en etikett. Akkurat som om det skal være bedre å velge vin utifra druenavn og årstall fremfor å velge en flaske med pen eller passende etiekett...

Nok prat. Der er et innlegg til etikettens ære.

Den nevnte "Pure Blond"
- litt lys i følge Anders, men hva hadde han egentlig forventet?

Det sier seg selv at denne må prøves
- passer perfekt etter å ha "bagged" et par Munros
f.eks Ben Nevis
Passer til sykkelflaskene...
Fra sykkeltur i Irland
Tipper at det var Anders som valgte denne,
siden han er en sånn artigkar
Denne var særdeles passende en gang i Irland.
Vi hadde bestemt oss for å begynne å holde hviledagen hellig
- og vips så sto denne i butikkhylla.
Vi tok det som et tegn fra Oven om at vi var på rett spor
Man kan jo ikke la være å kjøpe denne???
Ihvertfall ikke på sykkeltur!!
Mannen varter opp med rødvin med fiskeetikett i teltet
etter en særdeles tåkete pg slitsom fjelltur
Tåkete irske tusentopper
Ville jo ikke vært det samme uten fisken...
Fra sykkeltur i Australia.
Emuøl må man ha
En Emuøl til
- og når man først er inne på ornitologi
forøvrig også fra sykkeltur i Australia.
- og mens vi snakker om sykkeltur i Australia,
kan det jo nevnes at en kald øl som heter "Cold" er fristende
etter å ha syklet gjennom Great sandy desert

Den røde baron passet særdeles godt etter an lang sykkeldag
- et sted i Irland
Mat og drikke går jo hånd i hånd.
Variert, kulinarisk kosthold og pene etiketter er viktig for helsa.
Har jeg hørt.
Apropos variert kosthold
Fra padleturen: Kysten er målet
What to say?
En pen hjort....
Dette var også en kinkig etikett å kommentere
Ja, nå er vi kankskje mer over på mat enn drikke.
Denne gir meg forøvrig litt tvilsomme assosiasjoner.
Har liksom sett denne stilen før,
- i en ikke helt positiv setting
Dette er jo ikke en etiektt i det hele tatt,
men den fortjener en plass her allikevel.
Syns jeg.
Samme kommentar som den over

Flere ølreklamer kan du se her: Cool beer paintings at Matos Broome Brewery, Western Australia


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar eller hilsen til oss!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...